Sprzedaż online rządzi się swoimi prawami. Jednym z nich jest możliwość zwrotu, która przysługuje każdemu klientowi e-sklepu. Konsumenci chętnie korzystają z tego prawa, co wymusza na sprzedawcach ciągłe doskonalenie procedury obsługi zwrotów. Żeby usprawnić pracę sklepu w tym względzie, wcale nie trzeba inwestować w drogie narzędzia. Wystarczy zlecić obsługę zwrotów firmie logistycznej? Dlaczego jest to dobre rozwiązanie?

Obsługa zwrotów ze specjalistami – podstawowe korzyści

Zgodnie z polskim ustawodawstwem każdy konsument ma prawo oddać zakupiony towar. Żeby procedura zwrotu była pozytywnym doświadczeniem dla klienta, musi być dopracowana i zarządzana w odpowiedni sposób – spójny i przemyślany. Niestety, obsługa zwrotów na własną rękę nie zawsze przynosi pozytywne efekty. W konsekwencji klient traci cierpliwość, a następne zakupy robi u konkurencji.

Żeby tego uniknąć, warto zlecić obsługę zwrotów profesjonalnej firmie logistycznej. Zewnętrzny podmiot dysponuje bowiem narzędziami i technologiami, które usprawniają cały proces. W konsekwencji klient w szybki i prosty sposób zwraca niechciane towary oraz błyskawicznie otrzymuje zwrot poniesionych wydatków. Przekłada się to na jego większe zadowolenie.

Sprawna obsługa zwrotów zwiększa uczucie satysfakcji wśród konsumentów, nawet jeśli zakupy zakończyły się fiaskiem. Procedury nie należy więc traktować jako zło konieczne, podyktowane prawem i uwarunkowaniami rynkowymi, ale jako szansę na zdobycie zaufania klientów i zbudowanie z nimi długofalowej relacji. Odpowiednio skoordynowana obsługa zwrotów może nawet napędzać ruch w e-sklepie. Takiej szansy nie można zmarnować.

Zalety profesjonalnej obsługi zwrotów z firmą logistyczną

Współpraca z firmą logistyczną w ramach obsługi zwrotów pozwala nie tylko usprawnić procedurę, ale również obniżyć jej koszty. Sprzedawca nie musi zatrudniać dodatkowego personelu, ani kupować specjalistycznego oprogramowania i narzędzi informatycznych czy też organizować dodatkowego stanowiska pracy. Co więcej, kiedy profesjonaliści zajmują się obsługą zwrotów, właściciel i personel sklepu mogą w pełni skupić się na rozwoju działalności i pozyskiwaniu nowych klientów.

W ramach obsługi zwrotów firma logistyczna zajmie się wszelkimi szczegółami. Zweryfikuje nie tylko poprawność składanych dokumentów zwrotu, ale również stan produktów, tak aby spełniały one wytyczne otrzymane od sprzedawcy. Każdy towar ma zazwyczaj swoją checklistę, dzięki której jest szczegółowo przeglądany.

Procesy posprzedażowe – czyli obsługa zwrotów i reklamacji oraz wymiana towaru na inny – nabierają coraz większego znaczenia. Stanowią dodatkowy atut marki w strategii budowania pozycji na rynku. O elementy te dbają nie tylko najwięksi giganci e-commerce, ale coraz częściej także niewielkie sklepy internetowe. Profesjonalne firmy logistyczne dysponuje rozwiązaniami dla jednych i drugich, co pozwala osiągać przewagę konkurencyjną.

Outsourcing logistyczny dla e-commerce

Obsługa logistyczna sklepów internetowych może obejmować nie tylko procedurę zwrotów, ale również szereg innych działań, takich jak magazynowanie towarów, ich kompletowanie, pakowanie oraz wysyłanie. Pozwala to zoptymalizować wydatki związane z prowadzeniem sprzedaży online, a sprzedawcy umożliwia koncentrację na filarach działalności.

Pozytywnie wpływa również na tzw. customer experience, czyli sumę doświadczeń, przeżyć i emocji klienta. Dzięki fachowej obsłudze logistycznej zamówiony towar dociera do konsumenta w niezmienionym stanie i na czas, co stanowi źródło pozytywnych odczuć.

Dobrze zorganizowana obsługa zwrotów sprawia, że sklep internetowy zdobywa zaufanie klientów. Marka zaś zyskuje status otwartej na potrzeby konsumentów. Dlatego nie warto zaniedbywać tego aspektu. Żeby zadbać o jak najwyższą jakość obsługi zwrotów, warto ją zlecić profesjonalistom. Firma logistyczna zajmie się bowiem wszelkimi szczegółami. W efekcie proces będzie przebiegał sprawnie i generował mniejsze koszty.

Źródło: TOPLOGISTIC – korespondencja masowa

You may also like

Comments are closed.